05 June 2007

Orkutis testitakse sõprust

Iga inimese Orkuti-tutvusringkonnas on vähemalt kolm inimest, kes otsustavad vähemalt kord aastas panna omavahelise sõpruse proovile. Nende plaan iseenesest on väga lihtne... nad mängivad sellisel õrnal teemal nagu sünnipäev.

Mõnel on seal sõpru 50, teisel 100. On terve rida inimesi, kellel 300 ja mõnel tõelisel virtuaalsel seltskonnalõvil ligi 1000. Igaüks neist on potentsiaalne sõpruse testija! Mida ta teeb?

Ta teab, et terve hulk ta tuttavatest hoiab silma peal sellel, kuna tal on sünnipäev. Orkut oleks nagu kalender... ja just sellist rutiini silmas pidades ta kustutab neist dokumentidest oma sünnipäeva ja ootab siis, et sellest hoolimata ta skräppbookki (märkmikku) õnnitlusi kirjutataks.

Ta lihtsalt tahab teada, kas ta on virtuaalne sõber. Ja kes päris sõber... mõni minu sõpradest on teinud nii:

1. Muutnud oma sünnipäeva kolmel korral aastas. Ja saanud seeläbi 3-kordseid õnnitlussoove! Haugi mäluga sõbrad, või mis?
2. Toonud oma sünnipäeva mitu kuud varasemaks. Ja saanud seeläbi täiesti erakordseid õnnesoove, siis kui ei peaks. Ebateadlikud sõbrad, või mis?
3. Kustutanud oma sünnipäevadaatumi kalendrist üldse. Ja seepärast on ta saanud mitu ja mitu lehekülge vähem õnnesoove kui muidu. Huvitundmatud sõbrad, või mis?

Inimesed tahavad jätkuvalt kogeda seda, et neid oleks meeles peetud, isiklikult ja päevapealt väärtustatud. Orkut on aga loonud uue mugava keskkonna, kus enam sõpruse nimel pingutama ei pea. Lihtsalt lähed ja toksid oma õnnesoovi sisse ja võid rahulikult hommikukohvi edasi juua...

Asja miinus on seejuures see, et inimesed nagu mina... meie usaldust kasutatakse ära. Oleme andnud Orkutile voli otsustada, kuna on mu sõbral sünnipäev ja seega isiklikke märkmikke enam kaasas ei kanna.

Sellega defineeritakse minu sõprussuhted enne, kui mina üldse jaole pääsen. Mulle ei antagi tegelikult võimalust tõestada seda, et ma tegelikult hoolin!

Mida siis teha?
1. Osta oma märkmik
2. Kirjuta sinna kõigi oma sõprade sünnipäevad
3. Pea neid meeles
4. Tunne mõnu sellest, kui hea sõber sa oled