12 June 2007

Maailma monsterehitused I: sillad

Mulle meeldib ehitada. Või vaadata kuidas teised ehitavad. Üks ütlemata tore ning võimas tunna on näha, kuidas kerkivad seinad, kivihunnikust tekib mingi tähendusrikas vorm. Millegi uue sünd! Lapsena võisin ma veeta tunde vaadates kerkivaid ehitisi (sellel ajal olid nendeks 9kordsed korterelamud, mida rajati Annelinna kivilinna piirkonda). Isegi praegu võin ma veeta tunde tiirutades Tartu linna peal ning vaadata, mis on juhtunud uutes arenduspiirkondades ning kuidas ikka edeneb võtmeprojektide ehitus. Ja ise meeldib ka ehitada, kuna see hoiab mu vaimu värske ning meelte nüristumise eemal.

Eile öösel hakkasime millegi pärast Annaga vaatama netist maailma suurimate sildade pilte. Sillad on toredad: nad ühendavad, loovad tee sinna kus seda ennem ei olnud. Olen palju mõelnud, et kas mina loon oma eluga sildu või pigem lahutan? Kas kirik tänases maailmas loob sildu? Kui vaadata Jeesuse elu siis ta küll ehitas sildu, kuid mõnikord ka lammutas neid. Oli selline radikaalne inimene! Eks meiegi peaks olema samasuguses.
Kuid olgu siinkohal meil igalühel ruumi oma mõttelõnga jätkamiseks ning seniks vaadake mõnda maailma supersildadest, mis ma netist leidsin.

See on uhkeim sild millel olen ise viibinud. Ühendab San Diegot Coronado saarega

Maailma pikim sild - Lake Pontchartrain Causeway (32km)

Lupu sild Hiinas




Ja muidugi:
Sild mille kaare peal iga enesest lugupidav tartlane ja linna külaline käinud on.

Ansipi- ehk Turusild

PS Ehitusfriigina jätkan ma sarja maailma superehitiste kajastamisest üsna pea :)