04 September 2007

Kõige noorem pastor EKB liidus


Täna lõppevad Kuressaares pastorite julgustamiseks ja innustamiseks mõeldud konverents "Innustus kutsumusest". 2 ööd-päeva GOSpas on tõesti olnud toredad, lõõgastavad ning üles tõstvad. Teenindus on kuninglik. Selle tõestuseks olgu kasvõi järgnev pilt 3-käigulise õhtusöögi magustoidust:


Kuid tegelikult tahtsin ma hoopis muust asjast rääkida. Nimelt sain ma siin olles teada, kes on Eesti EKBL kõige noorem pastor. Mis te arvate kes see on? Õige vastus Peep Saar. Vot mis välja tuleb.

Kogenenumate meeste kõrval olles tunnen ma muidugi, kui palju on veel ruumi kasvamiseks ning arenemiseks, kuid ennast ma otselt nii väga noorelt ju enam ei tunne ka. Ma armastan ikka öelda, et ma lähenen Jeesuse eale - st 30. Ei tea kas ma 33selt olen valmis lahkuma, kuna elutöö tehtud on. Vaevalt.

29 a. pastori vanust on Eesti kontekstis järelikult noor. Samas tean ma paljusid mehi, kes palju nooremana on saatnud suuri tegusid korda ning lausa muutnud maailma. Näiteks Steven Furtick, kes 18 kuud tagasi rajas 26 aastaselt Elevation Churchi, mida praegu (1,5 aastat hiljem) külastab pühapäeval üle 2500 inimese! Või näiteks Bill Hybels, kes oli oma 20-alguses, kui ta juhitud noorteliikumisest hakkas välja kasvama praeguseks tänast usumaastiku vast kõige rohkem mõjutanud Willow Creeki kogudus. Billy Graham oli kahekümnendate alguses, kui alustas oma kuulutustööd ning kõneles tuhandetele ja tuhandetele inimestele.

Või kui me vaatame Piiblist siis leiame sealt veel hoopis nooremaid, meie mõistes alles lapsi, keda Jumal on kasutanud. Jeesus toitis 5000 meest väikese poisi 5 leivast ja 2 kalast. Taaveti oli alles poisike, kui ta valis 5 lingukivi ning kohtus Koljatiga (vt Märdi pähklipurejate positust). Teismelise tüdruku Maarja (Jeesuse ema) usk ja valmisolek kuuletuda Jumalale., Saamuel kes mõistis väikese poisina tähelepanna Jumala häält. Timoteus, kes oli tärkavate koguduste julgustaja ning toetaja. Jne jne. Lisaks on nii paljud liikumise ja ärkamised üle maailma saanud alguse just noorte inimeste palvetest, igatsusest ning enda üleandmisest Jumalale.

Noorus pole kunagi olnud Jumalale takistuseks tegutsemiseks. Mõnikord on see lausa olnud eelduseks.