01 October 2007

Meeste nibud (pähkel 4)

Seekordne pähkel on küll natukese lapsikuvõitu, aga siiski selline, mille üle täiskasvnudki inimesed murravad päid. Kirjutavad isegi raamatuid. Küsimus puudutab meeste füsioloogiat...

Me ju teame seda mõttekest, et Aadamal ja Eeval polnud nabasid, küll aga nende lastel. Aga kui me nüüd selle loo üle veel mediteerime (sest need loomisdetailid ju räägivad ka detailidest Jumala kohta), siis tuleks ju ka küsida:

Miks küll Jumal otsustas anda Aadamale ja kõigile teistele täiesti keskmistele meestele nibud?

Saame ju aru, miks on rinnalihased vajalikud. Aga miks anda üks alge... nii-öelda rudiment?

1. See on osa (ka makro-) evolutsiooniteooriast. Aadamale ei loodud nibusid, see on hoopis nagu lapseloode, mis on kõhus konna ja põrsa sarnane.

2. Midagi läks sassi. Aadamale ei loodud nibusid, Eevale tehti improvement, aga ja juhtus nii, et kõik nende järglased hakkasid samuti saama oma emapärandit.

3. Midagi ei läinud sassi. Aadamale ei loodud nibusid, Eevale tehti improvement. Aga selleks, et pärandada seda järgmistele eevatütardele edasi, siis Jumal salvestas selle nibunähtuse ka meestesse. Seda tõestab X ja Y kromosoomi olemasolu.

4. Mingi muu vastus.

Küsimus vajab vastamist, sest
- selles küsimuses kõhklemine paneb meid kõhklema piibellikus loomisloos
- see annab meile originaalse võimaluse alustada vestlust ükskõik kellega pea nullist ja jõuda oma aruteludes maailma loomiseni välja. Võimas!

Mu rind, mu rind, ma väänlen valudes. Oh, mu südameseinad! Mu süda tormitseb mu sees. Ma ei saa vaiki olla, sest ma kuulen sarvehäält, sõjakära. (Jr 4:19)